MOS

Wat is MOS?
MOS staat voor Milieuzorg Op School. Een milieuzorgsysteem op school is een geheel van maatregelen en acties waaraan iedereen meewerkt om de school milieuvriendelijker te maken. Kinderen werken samen met hun leerkrachten, directie en schoolpersoneel aan de concrete invulling van MOS. Een aantal thema’s waarrond kan gewerkt worden zijn: afvalpreventie, water, energie, verkeer en natuur op school.

Waarom MOS op school?

Ook onze kinderen vinden dat het milieu een belangrijke prioriteit blijft om aan te werken. MOS werkt leergebied -, vak- en klasoverschrijdend.  Het biedt educatieve acties aan voor de klas, de school en daarbuiten. Met MOS werk je aan een verrassende en ondernemende school!

Realisaties op onze school:

• In al onze klassen, lokalen en evenementen wordt afval gesorteerd volgens de officiële richtlijnen.

• Inzamelen van batterijen en oude inktpatronen i.s.m. het Feestoudercomité.

• Woensdag is fruitdag! Ouders voorzien de boekentas van fruit of groente i.p.v. een koek.

• Op donderdag is er een extra fruitdag waarbij schilouders actief betrokken worden.

• We vermijden afval door het gebruik van een brooddoos en een koekendoosje.

• De jaarlijkse deelname aan “Dikketruiendag” leert ons milieuvriendelijk om te gaan met energie.

• Deelname aan de jaarlijkse “zappa-actie” om onze buurt netjes te houden.

MOS-lied
by MOS-lied

“We gaan samen voor een milieuvriendelijke schoolomgeving!”

Sint Michielschool