Verkeer

Onze school hecht veel belang aan het werken rond de verkeersveiligheid van onze kinderen.
We streven naar een veilige schoolomgeving.
Tegelijkertijd willen we de nodige aandacht besteden aan de verkeersvriendelijkheid op weg naar school.
Ook bij het verlaten van onze schoolomgeving met onze klasgroep blijft die veiligheid prioritair.
Zo dragen we bij uitstappen fluohesjes, fietshelmen, …

Het zich in groep of alleen bewegen in het verkeer wordt het ganse schooljaar praktisch geoefend.
Zo vindt er jaarlijks onze VerkeersEducatieve Route (VER) plaats waar leerlingen hun stap- of fietsvaardigheden tonen.

Van de eersteklassers tot de oudste zesdeklasser dragen we “het zich veilig bewegen op straat” hoog in het vaandel.
Reeds meer dan 13 jaar zijn we dan ook met trots één van de scholen die een 10 op 10 – label heeft behaald. (Millo)
Niet alleen is dit het werk van het schoolteam maar kunnen we ook rekenen op een grote ouderbetrokkenheid hieromtrent.
Samen zetten we ons in om o.a. volgende acties te realiseren:

• Fluoacties tijdens de donkere dagen.

• Veilig en milieubewust naar school met Sam de Slang.

• Fietsencontrole en fietsparcours om onze kinderen rijvaardig te maken.

• Verkeerspark, tuimelwagen en dode hoek-initiatie.

• Verkeerseducatieve route voor fietsers en voetgangers van de lagere school.

• Deelname aan de gemeentelijke verkeersraad.

“Onze kinderen worden graag  g e z i e n !”

Sint Michielschool